A minap a rádióban egy érdekes téma ajánlóra
lettem figyelmes, mely így szólt: Hogyan hozhatjuk közelebb Nemzeti ünnepünket
a gyerekekhez - kisiskolásokhoz, óvodásokhoz? Hogyan tehetjük számukra
érthetővé, hogy mit is ünneplünk, kikre emlékezünk ilyenkor? Elgondolkodtam ,
hogy mi is lehet ennél nehezebb, ha nem az, hogy sérült gyerekekhez hozzuk
közelebb a forradalom eszméjét, tartalmát. Bevallom, amikor ezt a felkonfot
hallottam a hosszú hétvégén, már túl voltunk a megemlékezésen a tagozatunkon.
És őszintén annyira jó érzés volt belegondolni abba, hogy a megfoghatatlanság
ellenére, mégis úgy érezhetjük, hogy valóban sikerült a pedagógiai kihívás
teljesítése. Az Értelmileg akadályozottak tagozatán a gyerekek tényleg
megéreztek valamit a „forradalom szeléből”. A tanárnénik egy hatalmas
interaktív társasjátékot álmodtak meg a gyerekek számára, melyet roppant jól
kiviteleztek is. A gyerekek az osztálytermekben megvalósított állomásokon csupa
’48-al kapcsolatos feladattal találkozhattak. Fejükön papírcsákóval oldották
meg a forradalom előzményeivel
kapcsolatos kvíz kérdéseket, rakták ki a huszárkirakót, vagy éppen a címer
puzzle-t. Katonadalokat énekeltek, meneteltek, várat bombáztak le, ágyúgolyóval
szántottak fel hegyet és völgyet. Az állomásokon a gyerekek „korhű pénzneme”
krajczárt gyűjthettek. Aki minden állomást teljesített, az ellovagolhatott a
csárdáig, ahol lovát kikötve, és immár igazi huszárrá avatva, hamisítatlan
csárdazenére táncolhatott, mulatozhatott. A
hosszú út, no meg a tánc után mindenki jólesően lerogyhatott, krajczárkáiért cserébe zsíros kenyérrel csillapíthatta étvágyát és forró
(szigorúan alkoholmentes!!) „almaborral” szomját.
Külön örültünk a vendégeinknek: a Tanulásban Akadályozottak
alsó tagozatának osztályai jártak nálunk és ők is harcedzettségről tettek
tanúbizonyságot, amikor teljesítették az állomásokon eléjük állított
akadályokat.
(A "Több fotó"-ra kattintva láthatóvá válik az összes kép.)
(A "Több fotó"-ra kattintva láthatóvá válik az összes kép.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése