A tanulásban akadályozottak tagozatán alsó és felső tagozaton 5, illetve 4 osztályban 7-13 fős osztálylétszámmal tanulnak gyermekeink.
A két tagozat működésében és céljai többségében szervesen összetartozik, de az életkorból fakadó nagy különbségek miatt programjaink általában külön valósulnak meg.
A tanulásban akadályozottak felső tagozatán, négy évfolyamon 10-13 fős osztályokban tanulnak a diákok. Családias, elfogadó légkörben, magasan képzett, több diplomás, tapasztalt gyógypedagógusok tanítják, nevelik a gyerekeket.
A közismereti tantárgyak többségét egytanáros modell keretében az osztályfőnökök tanítják kiegészülve a készségtárgyakat és nyelvet tanító kollégákkal.
A tagozaton két összevont napközis csoport működik. A szabadidő hasznos és kulturált eltöltését segítik a változatos szakkörök, játék és sportprogramok, pl.: sportkör, drámaszakkör, kerámia szakkör. A hagyományos oktatási módszerek és szervezeti keretek alkalmazása mellett törekszünk a modern pedagógiai eljárások mind szélesebb körű használatára is. Évente két alkalommal tartunk projektoktatást, gyakran jelenik meg az órákon a kooperatív technikák alkalmazása, amelyek a tanulók és tanárok körében is nagy népszerűségnek örvendenek. Az anyagi lehetőségeink függvényében évente egy alkalommal szervezünk erdei iskolai oktatást tanulóinknak.
A tantermek berendezése kulturált, családias, maximális igényeket kielégítő. A tanulók asztalai mobilizálhatók, csoportos munkákhoz és egyéni fejlesztésre szükség szerint alakíthatók. Tanulóink széleskörű fejlesztését segíti a számítógépes szakoktatás, valamint az iskola könyvtára.
A demokratikusan megválasztott és működtetett diákönkormányzat számos programmal, akár szülőket is bevonva biztosítja, hogy az iskolaközösségben jól érezzék magukat diákjaink.
Célunk és feladatunk: A tanulásban akadályozott, sajátos nevelési igényű gyermekek általános műveltségének megalapozása és kiszélesítése, a társadalomba való beilleszkedés feltételének elsajátíttatása, az önálló életre való nevelés illetve a személyiségük ismeretében az önmagukhoz képest maximális fejlődés lehetőségének megteremtése.
Figyelembe vesszük a szakértői vélemények javaslatai alapján a tanulásban akadályozott tanulók speciális szükségleteit, pl. a téri tájékozódás, a figyelem, az emlékezet, a finommotorika, a kommunikáció, a szociális viselkedés zavarait.
A nevelés, oktatás egészével hozzá kívánunk járulni a sérült vagy fejletlen pszichikus funkciók korrekciójához. Harmonikus személyiségfejlesztéssel, egyéni bánásmód alkalmazásával, képesség szerinti differenciált foglalkozással tagozatunk arra törekszik, hogy a tanulók tudjanak alkalmazkodni a szűkebb és tágabb környezetükhöz és reális önismeretük kialakításával segítsük megfelelő pályaválasztásukat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése