Munkaközösségünk gyógypedagógusai az iskola tanulóinak komplex gyógypedagógiai, autista- és mozgásfejlesztését végzik egyéni, illetve kiscsoportos formában. A fejlesztés során az egyéni képességek, adottságok kibontakoztatása, illetve kiépítése kerül középpontba.
Célunk, hogy a gyermekek képességeihez igazodva személyiségüket és a tanulást megalapozó részképességeiket fejlesszük, megerősítsük.
A fejlesztő munka során a sérült funkciók korrekciója, a hiányzó funkciók pótlása, valamint a tanuláshoz szükséges pszichikus funkciók fejlesztése történik. Különös gondot fordítunk a figyelem, emlékezet és a gondolkodás területeire, illetve az olvasást, írást, számolást megalapozó készségekre, mint a térbeli és időbeli orientáció, a szerialitás, a grafomotoros készségek és vizuomotoros koordináció, továbbá a beszédértés és a beszédprodukció.
Célunk továbbá, hogy a lehetőségekhez mérten csökkentsük a tanulási nehézségeket, megváltoztassuk a tanulási kudarcok következtében kialakult negatív motivációkat, csökkentsük a viselkedési zavarokat.
Fejlesztő munkánkhoz egyéni fejlesztési tervet készítünk: ezek alapját a szakértői véleményekben meghatározott területeken kívül a tanév eleji felmérések adják, amelyek segítségével feltérképezhetők azok a területek, amelyekben a gyermekek leginkább igénylik a megsegítést. Munkánkat külön fejlesztő helyiségek és változatos, sokszínű eszközök is segítik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése