2018. május 19., szombat

Erdei iskola Vinyén

2018. április 18-20 között Vinyén jártunk erdei iskolában. Már nagyon vártuk az utazást, mert ez mindig nagy élmény és ezúttal új helyre mentünk.
 A szálláshely egy hatalmas körbekerített, parkos területen volt. Nagyon gazdag program várt minket.
Rögtön első nap délutánján egy ottani tanár, Ákos bácsi kíséretében a Cuha patakhoz kirándultunk, ismerkedni a patak és az erdő bogaraival, rovarjaival. Hálóval, dobozokkal fogtuk ki őket, de természetesen tanulmányozásuk után szabadon is engedtük.
 Este, sötétedés után Bátorság próbára indultunk, az erdőbe. Ez nagyon izgalmas volt. Egy kisebb útszakaszon, aki ki akarta próbálni, egyedül, vagy párban mehetett végig. Minél többen mentek végig az úton, annál többen ugrottak elő ijesztgetve a célban. Volt nagy visítozás, nevetés. De mindenki hősiesen kiállta a próbát.
 Reggel és másnap reggel is Flóra néni ellenőrzést tartott, melyik szoba a legrendesebb és azon belül is kinek az ágya.
 A szobarend és a reggeli után egy nagy túra (12 km) várt minket. Hegyet másztunk, növényekkel ismerkedtünk, megtaláltuk „Szent László pénzét”, mini barlangban bujkáltunk.
 Vacsora előtt még lovaskocsikázás várt ránk. Lovaskocsival többször is áthajtani a Cuha patakon legalább olyan izgalmas volt, mint az éjszakai túra. Szóval itt is visítoztunk kellőképpen.
 És az izgalmak még nem értek véget! Sötétedés után következett az elmaradhatatlan csillagkereső. Bár hatalmas területen, sok-sok csillag volt elszórva, nagyon rövid idő alatt meglett mind.
 A harmadik nap is tartogatott még – bár más jellegű – izgalmakat. Először értékeltük az elmúlt három napot. Megtapsoltuk az első táborozókat, jutalmaztuk a legrendesebb szoba (lányok: Budai Vivien, Szabó Tímea, Szabó Gabriella, Szabó Lívia, Turbucz Hajnalka, Dura Annamária, Kovács Zsuzsanna, Gál Viktória, Lesku Evelin, fiúk: Radics Gyula, Kirsch Ádám, Czikkely Ádám, Gyulai Tamás, Budavári László,) és a legrendesebb ágyak gazdáit (Gyulai Tamás, Budavári László). Értékeltük Gyulai Tamás legtöbb segítséget nyújtó munkáját.
 Az értékelést zenés, éneklős, táncos, foglalkozás követte. Nagyon sokat mókáztunk, nevettünk – főleg a tanárok tánc bemutatója aratott nagy sikert – és sok népi hangszert kipróbálhattunk.
 Sajnálatunkra ebéd után indulnunk kellett haza. Nagyon jól éreztük magunkat, diák, tanár egyaránt.
 Itt szeretnék köszönetet mondani a sok segítségért az előkészítő munkálatokban Baloghné Kovács Katalinnak, Pokol Barbarának és a precíz adminisztrációért Csomor Anitának. Köszönöm nekik és Udvardi Katalinnak, Sáfrány Flórának és Tóth Zoltánnak, hogy szabadidejüket feláldozva segítettek, hogy három élménydús napja legyen a gyerekeknek.