2017. október 27., péntek

A Kőbányai Komplex iskola Október 23-i Műsora Avagy a friss DÖK első nagy kihívása


...különlegesen különlegesekről, különlegeseknek különlegesektől,...


A Kőbányai Komplex iskola Október 23-i Műsora
Avagy a friss DÖK első nagy kihívása
Szeptember... az ősz, az „uá, kezdődik a suli!”, a „becsengettek!” ideje. Elindul a tanév, az új és a régi szereplők lassacskán megszokják a  napi- és órarendet. Kovácsolódnak az osztályok, a közösségek... Ééés sok minden más mellett megválasztatik a Diákönkormányzat tagjainak sora. Az osztályok diákjai maguk közül választják ki a legalkalmasabbat önmaguk képviseletére, osztályról osztályra kell járni érte: van aki először csak legyint; van ki lelkes; ki-ki elviseli, hogy rászavaztak; van akinek bizalmat szavaztak; ki-ki büszkén számolja: rá hányan szavaztak; míg más önmagától jelentkezik és megszavaztatik. Így szeptember végefelé készen áll egy színes kis társaság... De mire is vállalkozott, mibe egyezett bele? Szembesülnek a mókával, a jogokkal, de a felelősséggel is. A titulus mellé kiválasztottság, de a  példamutatás felelőssége is jár. Tanulnak indulót, büszkén viselik a jelvényt, elnököt választanak és tudomásul kell venniük az első nagy feladatot - az Október 23-ai műsor teljes egészében a DÖK-é. Így a következő gyűlésen, a DÖK segítő pedagógus, azaz én, a következőkkel fogadom a kis társaságot: „Miénk az ’56-os műsor tervezése, szervezése, gyakorlása és lebonyolítása”. Így nyerhet ítéletet a szavazatok telitalálatának mivolta. A hírt nem követte lelkes taps, inkább óvatos tapógatózás: mivel is jár ez?
Lassacskán a „Mért kell ennyit próbálni?”, „Meddig tart még?”, „Holnap is kell?”, „Mi?! Már most pénteken?” felkiáltásokat elmosta a jókedéllyel kísért, komoly munka. Próbáról próbára kezdték megérteni, hogy ennek súlya van, hogy helytállást jelent, hogy fontos ünnep, hogy nem csak tagozati szintű, mindenki előtt szerepelni kell, és már önmagukért sem akárhogyan...
De nem csak szerepelni kellett, egy műsornak a helyszín előkészítése, a vendégek instuálása és a hangulat megteremtése is szerves része. Ehhez csak magunk kevesek lettünk volna:
A műsor szövegezését igazgatónőnknek köszönhettük. 
A témához méltó plakátok készítésében minden egyes osztály részt vett: az óvodásoktól kezdve, a legnagyobbakig... és gyönyörű plakátok születtek, mindegyiket ki lehetne emelni valamiért. 
A tornaterem bepakolását, kipakolását és a terem feldíszítését a „Tanak-felső” egyes tanulóinak és óraadó pedagógusának, az eseményre emlékező újságot, a vasalást és a díszlet készítésében való segítséget, a fényképezést, videókészítést a műsort kísérő témához illő videók lejátszását, és a záró dalötletet kolléganőimnek köszönhettük.
 Külön kiemelném karbantartónk/mindenesünk munkáját, aki a műsor technikai részét vállalta magára. A zenék indítása, a mikrofon kezelése mellett praktikus ötleteivel segítette a műsor gördülékenységét. Tehát bátran mondhatom, hogy az összefogás ünnepén, összefogott az egész iskola, ki-ki ott segített ahol tudott.

Ezek által volt adott a berendezett, feldíszített tornaterem, a fekete-fehérbe öltözött közönség, a technika, a hangulat ... már csak mi kellettünk. Izgultunk hiányzások, ingek, huncutságok miatt...de már erre sem volt idő... Függöny fel! „The show must go on!”
Büszkén írhatom le, hogy minden egyes DÖK tag kitett magáért, zenevágás, előkészületek, padpakolás, folyton próbálás tetejében: komolyan és ünnepélyesen adták elő a három falevél történetét, akik mindent láttak, ami azokon a napokon történt. A szereplő gyerekek követték a pontos koreográfiát, figyeltek egymásra és megvárták egymást, követték a tanácsokat, előadtak, meséltek, ha kellett szomorkodtak, hökkentettek, borzasztottak vagy lelkesedtek... 
A szereplőink: volt három mesélőnk, akik ünnepélyesen, hatásosan, hangulat ébresztően mesélték el a történteket a hallgatóságnak (Bálint Antal, Vitányi László, Kirsch Ádám). Volt három falevél, akik verseltek, szálltak, majd lehullottak (Nagy Zoltán, Kovács Luca, Király Tamás). Volt két verselőnk, aki összegezte és kiemelte a borzalmakat (Szatmári Zsombor, Király Tamás). Volt kiabálás, visszhang, nagyszerű, nyomatékkeltő, borzongató versek, dallamok, zenék; csúcspontok és mélypontok; tiszteletadó, szomorú gyertyagyújtás. És végül elérkezett a feszültséget feloldandó közös „éneklés”, ahol a közönséggel együtt lobogtattuk a „lyukas zászlót”, megköszönve a múlt hőseinek a mát. Az előadás zajos sikert aratott, visszatapsoltak minket. Büszkék lehettünk. Kis műsorunkat igazgatónőnk rövid beszéde követte. Végül az ünnepi hangulatot az interaktív termekben megnézhető, témábavágó videók zárták.

Életem első műsorrendezését élhettem meg, köszönöm az intézményes összefogást, és mindenkitől elnézést, de a legjobban a DÖK szereplőinek az erőt, kitartást és a helytállást: „Büszke vagyok rátok!” J
Skaper Tamara

(DÖK segítő pedagógus)










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése