2017. október 2., hétfő

Egy kis visszatekintés...


 A 2016-17-es tanév végén iskolánkban töltötte három hetes szociális gyakorlatát a Fóti Waldorf Iskola két 11. osztályos diákja: Aslihan Aida Abdikoglu és Bátori Attila.
 A Waldorf iskolák szociális gyakorlata tényleges jelenlétet és részvételt kíván tanulóitól. Idézve a Fóti Szabad Waldorf Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Gimnázium Pedagógiai Programjából: „Az egyéni felelősségvállalás gyakorlati próbája minden diákot szembesít az emberélet közösségi és egyéni határaival is, megtapasztalják a valóságos segítség jelentőségét a szociális kapcsolatokban.” 
 Asi és Attila három hétig volt velünk, reggeltől a tanítás végéig. Intézményünk minden tagozatán megismerkedtek a különböző sérülésekkel élő tanulóinkkal és jelenlétükkel, tevékenységeikkel támogatták munkánkat.
 Szeretném közreadni Asi benyomásait intézményünkről, gyerekeinkről, szociális gyakorlatukról:
 "Nagyon hálás vagyok, hogy ebben az iskolában tölthettem el ezt a három hetet! Sehol máshol nem lett volna alkalmam ennyi mindennel megismerkedni, ilyen jó és barátságos környezetben.
 A tapasztalatok és élmények megszerzésével már máshogy tekintek a világra.
 Nem találkoztam még semmi hasonlóval, ezért nem minden ment olyan könnyen. Voltak dolgok, amiket nehéz volt feldolgozni, de tudom ez is létfontosságú volt ahhoz, hogy teljes értékű tapasztalatokat tudjak szerezni.
 Megtanultam, mennyire gyönyörű dolog tud lenni a feltétel nélküli szeretet. Az itt tanuló gyerekeknek akkora szíve van és olyan nagy értékeket hordoznak. A három hét végére, olyan szoros kötődésem alakult ki néhány gyermekkel, hogy biztosan meg fogom őket látogatni a jövő év során.
 Egyik nap elvittük az ovisokat fagyizni, mikor visszafelé felkaptam az egyik kis szerelmemet, egész úton játszottam vele, annyira nevetett, azzal az igazi megfizethetetlen gyermeki kacajjal, hogy megmelengette a szívemet.
 Pozitív élményekkel gazdagodtam, megismertem csodás embereket, akik önzetlenül és szeretettel nevelik a gyerekeket.
 Nagyon köszönöm, hogy három hétig részese lehettem ennek a csodának!"
 Abdikoglu Aslihan Aida

 Még egy személyes megjegyzés:
 Élmény volt számomra – és ahogy láttam, több kollégám számára is – együtt dolgozni Asival és Attilával, akik igen komolyan vették feladatukat és nagyon érdeklődőek voltak. Hamar megtalálták a hangot kicsikkel, nagyokkal és, ha csak három hétre is, de elengedhetetlen részévé váltak életünknek. A gyerekeinknek sokat adott egy külső, másfajta kapcsolat megteremtésének lehetősége.
 Be kell valljam, én kifejezetten szorongtam kezdetben a feladattól. Nagyon akartam, hogy hasznosnak, értelmesnek érezze Asi és Attila a nálunk töltött időt és minél többféle tapasztalatot szerezzen. Az, hogy minden iránt nyitottak, érdeklődőek voltak, sokban segítette munkámat.
 Itt szeretnék köszönetet mondani Tóth Orsolya kolléganőmnek – sok ötlet, befogadás, stb – és minden más kollégának, akik lehetővé tették, hogy ha csak rövid időkre is, de belefolyjanak munkájukba.
Mi is, a Komplex Iskola, köszönjük a lehetőséget!
Borsos Csilla

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése